Cover:

Teaching children how to learn


Delta Teacher Development Series

Autor(en): Gail Ellis, Nayr Ibrahim
Verlag: Delta Publishing
ISBN: 9781905085866
Bestellnr.: 50-85866
Details: Softcover, 176 Seiten
€ 32,95 (inkl. MwSt., zzgl. Versandkosten)
auf meinen Merkzettel in den Warenkorb

Beschreibung
Inhalt
Komponist

Dieser Band vermittelt Lehrerinnen und Lehrern von Grundschulkindern die zentrale Bedeutung der Lernkompetenzen für den Spracherwerb und wie diese im Englischunterricht gezielt trainiert werden können. Das reichhaltige resource book liefert leicht verständliche Erklärungen des teaching how to learn-Ansatzes und dazu passendes Unterrichtsmaterial sowie motivierende Modelle und anregende Übungen zur individuellen Weiterentwicklung im Lehrberuf.

Teaching children how to learn ist in 3 Bereiche gegliedert:

  • In Teil A werden die theoretischen Grundlagen des learning to learn und teaching how to learn ausführlich erläutert. Nützliche Tipps zur Schaffung optimaler Lern- und Lehrbedingungen runden dieses Kapitel ab.
  • Teil B bietet Lehrerinnen und Lehrern 30 Modelle, mit denen sie ihre Schülerinnen und Schüler dabei unterstützen können ihre Lernkompetenzen zu entwickeln. Dazu stehen mehr als 60 kopierbare Arbeitsblätter im PDF-Format zum kostenlosen Download zur Verfügung. Die Arbeitsblätter liefern anregende Aufgaben zu allen in Teil A vorgestellten pädagogischen Grundsätzen. Zu jedem Arbeitsblatt gibt es ausführliche didaktische Erläuterungen sowie inspirierende Vorschläge für eine vertiefende Bearbeitung des jeweiligen Themas.
  • Teil C umfasst eine Vielzahl an Ideen, Planungshilfen und leicht umsetzbaren Übungen für Lehrerinnen und Lehrer, wie diese sich beruflich und persönlich im Sinne des learning to learn- Ansatzes weiterbilden können. Dazu steht das praktische Teacher‘s Toolkit im PDF-Format zum kostenlosen Download bereit.

→ Die Arbeitsblätter und das Teacher‘s Toolkit sind kostenlos unter folgender Web-Adresse erhältlich: www.deltapublishing.co.uk/resources


Teaching children how to learn is a groundbreaking book offering Primary language teachers a new and practical methodology based on the importance, now universally recognized in curricula around the world, of teaching children how to learn.

Teaching children how to learn comes from authors Gail Ellis, British Council adviser on Young Learners and Quality for the EU region, and Nayr Ibrahim, Head of Young Learners and Bilingual Section at the British Council, Paris. The authors are passionate about learning to learn and in Teaching children how to learn they aim to help teachers create the optimum conditions for children to reach their full potential as enthusiastic and motivated language learners.

Teaching children how to learn contains three distinctive parts which take teachers through a step-by-step approach to understanding, implementing and reflecting on learning to learn. It shows how learning to learn can be achieved through a ‘Plan, Do, Do More, Review and Share’ routine.

Teaching children how to learn is a rich teacher development resource book, combining theory, practical classroom-ready activities, models for teachers, interactive teacher development activities, keys and model answers:

  • Part A presents the theoretical and methodological concepts of learning to learn and elaborates a framework of teaching principles for planning and implementing learning to learn systemically and explicitly.
  • Part B provides teachers with 30 models which enable them to help children learn to learn and includes ‘Wilbur’s Toolkit’ with over 60 ready to use activity worksheets and record pages. These resources are available online to download and photocopy.
  • Part C contains a range of interactive activities to assist teachers in their personal and professional development and includes a ‘Teacher’s Toolkit’ with keys, model answers, lesson plans and interactive dialogue with the authors.

Delta Teacher Development Series

Teaching children how to learn

The Company Words Keep

The Business English Teacher

Digital Play

The Book of Pronunciation

Spotlight on Learning Styles

The Autonomy Approach

NEU ERSCHIENEN


Madges, Caroline; Rastall, Oonagh:
DON'T PANIC! 50 Kurztrainings Englisch 1
Bestellnr.: 399069558