Page 18 - ReadersMagazin#1
P. 18

                helblinglanguages.at/readersmag | helblinglanguages.de/readersmag
     THE TIME CAPSULE
Robert Campbell
Illustriert von Arianna Operamolla
  Reader mit Audio-CD, 80 Seiten ISBN 978-3-99045-726-9
€ 11,70 / Fr. 15.50
Class Set (ab 10 Ex., ohne CD) ISBN 978-3-99045-840-2
€ 8,50 / Fr. 11.50
trationen herstellen oder weisen Sie auf Erklärungen im Glossar hin.
– Üben Sie das gemeinsame Lesen und spielen Sie mit Ihrer Klasse Dialoge aus dem Text nach. Da- bei sollten Sie besonders auf die Aussprache und die Betonung achten.
–Bearbeiten Sie die integrier- ten Übungen, die um die Ge- schichte herum gestrickt wur- den.
Von Text Participants dürfen Sie Antworten zu diesen Fra- gen auf Deutsch und sogar einfache Antworten auf Eng- lisch erwarten:
– Have you ever heard about time travel?
– Can you imagine travelling in time? To the past or to the futu- re?
– What is a time capsule?
– Have you ever made one?
– If yes, what did you put in it?
– If no, think of things to put in it.
– How do you imagine the 1970s?
– How did people communicate
back then?
– What music did they listen to? – Think of something that repre-
sents your life now, to give to
someone in the past.
Mittels der Illustrationen können Sie den Kontext begreiflich machen und das Hintergrundwissen der Schüler/ innen aktivieren.
Text Analysts und Text Users
DieserSchrittmussnichtallzude- tailliert ausfallen und kann auf vor- wiegend impliziten Beobachtungen beruhen.
Text Analysts beantworten folgende Fragen:
– Who is the narrator of this story? (It is told in third person narra- tion with lots of dialogues.)
– Can you recognise any stereo- typical characters in the story? –How does the relationship
between Michael and Jan change during the story?
– How is Jan represented in the text? Find descriptions of her.
– How are the three trespassing
boys represented?
– Why do the boys think that Jan
is mad?
– How did Tom’s personality
change over the years?
– What does the text teach us
aboutthepast?
– How is friendship represented in
the text?
Und Text Users beantworten diese Fragen:
– Look at the illustrations before you start reading the text and write your own captions for them.
– Use the illustrations after reading the story to retell the story.
– Find different types of texts in the book: illustrations, letters, notes, glossary, reflection boxes with questions, activities.
– Which of these text types form the story and which are for lan- guage learners?
– Can you imagine the text of the story without the letters, notes and illustrations?
– Write a note with some advice for time travellers.
– Write down the essential ele- ments for a good time capsule.
Die vier Teilbereiche funktio- nieren unabhängig voneinander, sind allerdings trotzdem mit- einander verbunden. So kön- nen Sie selbst entscheiden, auf welche Modelle Sie wäh-
rend des gemeinsamen Lesens der Ge- schichte den
Fokus legen möchten.
Wissenswertes: Das Buch wurde von Robert Campbell ge- schrieben und von Arianna Opera- molla illustriert und ist für Teenager und für alle anderen Lesenden auf Niveau (GER A1/A2) geeignet.
Im HELBLING Readers Blog finden Sie Interviews mit Robert Campbell, dem Autor der Bücher:
 15 Hooked on Books: Robert Campbell on bringing literatu- re into the language class
 16 The Green Room: An Inter- view with Robert Campbell
         HELBLING Readers Magazin
 








































   16   17   18   19   20